Tuesday 14 July 2009

Level 3 -15/07/2009 - Deixa a vida me levar...

hello everyone, the didactic sequence is also quite simple. This class has a high level of understanding, it is very easy to work with them. Hence I am going to present this class as follows.

I am going to start with the adjectives, masculine and feminine in order to change them according to the noun.

Later a text about 'Rios do Brasil' will be introduced and I'm expecting to come with the following questions:
  1. Qual canal transmite o documentário 'Rios do Brasil'?
  2. O que é a pororoca?
  3. Onde fica a usine elétrica de Itaipu?
  4. Qual será o tema de Amanhã?
Finally, a quick introduction about samba and pagode will be offer. Zeca Pagodinho's song 'Deixa a vida me levar' will be discussed. Click HERE to listen to the song!

Eu já passei
Por quase tudo nessa vida
Em matéria de guarida
_________ainda a minha vez
______________ que sou
De origem ___________
Mas meu coração é ____________
Foi assim que Deus me fez...

E deixa a ____________ me levar
(Vida __________eu!)
Deixa a vida me levar
(Vida __________eu!)
Deixa a vida me levar
(Vida leva eu!)
Sou __________ e agradeço
Por tudo que ___________ me deu
...


Só posso levantar
As_____________ pro céu
_____________ e ser fiel
Ao destino que Deus me deu
Se não tenho tudo que preciso
Com o que ___________, vivo
_______________lá vou eu...


Se a ____________ não sai
Do jeito que eu quero
Também não me desespero
O negócio é ____________
E aos __________________
Lá vou eu!
E sou feliz e agradeço
Por tudo que Deus me deu...

Deixa a vida me levar
(Vida leva eu!)
Deixa a vida me levar
(Vida leva eu!)
Deixa a vida me levar
(Vida leva eu!)

Sou feliz e agradeço
Por tudo que Deus me deu...






1 comment:

  1. I could not work the text Rios de Brasil we're going to cover it next week!

    ReplyDelete